Carrefour va îngheța în Franța prețurile pentru 100 de produse, dar nu și în România. Explicația companiei

Carrefour va îngheța în Franța prețurile pentru 100 de produse, dar nu și în România. Explicația companiei

Lanțul francez de hipermarketuri a anunțat că va îngheța în Franța prețurile a 100 de produse de bază, de la orez și sardine la detergent lichid și haine, pentru a ajuta consumatorii în lupta cu inflația. Contactată de Libertatea, subsidiara din țara noastră spune că nu va aplica măsura, dar susține că derulează alte promoții și reduceri având același obiectiv.

Anunțul Carrefour privind înghețarea prețurilor în Franța a fost făcut pe 22 august, după ce guvernul președintelui Emmanuel Macron a cerut companiilor să facă mai multe pentru a stăvili prețurile, potrivit Reuters.

Grupul francez va limita prețurile până la data de 30 noiembrie, în vreme ce gigantul petrolier Total a anunțat, la rândul său, că va scădea prețurile la benzinăriile sale din Franța începând cu 1 septembrie.

În mai, un alt retailer francez, Leclerc, a înghețat prețurile la cele mai căutate 120 de produse până în luna iulie, în vreme ce în luna aprilie lanțurile britanice de supermarketuri Asda și Morrisons au anunțat că vor reduce prețurile la produsele esențiale.

Înghețarea nu se aplică în România

Înghețarea prețurilor, anunțată de Carrefour pentru Franța, nu se va aplica însă și în România.

Această campanie este una locală, desfășurată în acest moment în magazinele Carrefour de pe teritoriul francez.

Carrefour România:

Compania spune însă că urmărește același obiectiv și în țara noastră, respectiv limitarea impactului inflației și oferirea de prețuri echilibrate.

Promoții și reduceri

Între măsurile dispuse sunt campaniile promoționale ce oferă reduceri, dar și cele ce oferă bani înapoi clienților la fiecare sesiune de cumpărături.

„Printre exemplele concludente în acest sens este și campania Top 100, prin care oferim zilnic 100 de produse alimentare, proaspete sau de uz casnic la cel mai mic preț de pe piață, garantat, cu o selecție actualizată în fiecare joi”, arată reprezentanții companiei.

„O altă inițiativă aflată în desfășurare în magazinele noastre este Bonul de Weekend, prin care, în fiecare weekend, oferim 20% reducere la patru categorii de produse, sub formă de voucher la următoarea sesiune de cumpărături”, mai arată lanțul de hipermarketuri.

În fine, o altă măsură menționată de grupul francez este un parteneriat cu Banca Transilvania, prin care clienții pot primi înapoi 5% din valoarea achizițiilor pe cardul de cumpărături.

Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, Carrefour a consemnat anul trecut un profit net de 329 milioane de lei la vânzări totale de 9,39 miliarde de lei. Compania avea peste 10.300 de angajați la finalul anului trecut.

Retailerul francez are drept concurenți direcți în România lanțurile Kaufland, Auchan, Lidl, Mega Image, Penny și Profi.

Mega Image și Kaufland plafonează o serie de prețuri

Mega Image plafonează în România prețurile anumitor produse marcă proprie până în data de 30 septembrie, potrivit site-ului propriu.

Concomitent, lanțul german Kaufland a anunțat recent că în perioada 13 iulie – 11 octombrie va îngheța prețurile la o mie de produse, conform Bursa.ro.

Libertatea