Ce au căutat copiii pe internet în pandemie și care au fost cele mai populare aplicații printre cei mici

Ce au căutat copiii pe internet în pandemie și care au fost cele mai populare aplicații printre cei mici

Videoclipuri despre jocuri, trailerele unor filme Disney, clipuri muzicale și ale unor vloggeri, jocuri precum Minecraft, Roblox și Among Us – asta au accesat cu predilecție copiii pe internet în anul pandemiei, în perioada mai 2020 – aprilie 2021, potrivit unei analize a companiei de securitate cibernetică Kaspersky. TikTok, YouTube și WhatsApp se află în topul celor mai utilizate aplicații de către copii.

A crescut, în ultimul an, interesul copiilor pentru aplicații și site-uri web din domeniul software, audio și video, arată compania, care a analizat date anonimizate, precum istoricul de căutare, cele mai populare aplicații Android și platforme web accesate de către utilizatorii Kaspersky Safe Kids.

Acesta este un modul care scanează conținutul pe care copiii încearcă să-l acceseze, încadrându-l apoi într-una dintre cele 14 categorii (software și audio-video, jocuri video, comunicații, știri etc.).

Topul aplicațiilor utilizate de copii

Cele mai accesate site-uri web și aplicații au fost din categoriile software și audio-video, comunicare și jocuri.

Kaspersky a făcut și un top al celor mai utilizate 10 aplicații de mobil (doar pentru sistemul Android), în funcție de numărul de ore petrecut de copii pe acestea, în perioada pandemiei. De menționat este că modulul Safe Kids permite părinților să controleze și să limiteze timpul pe care copiii îl petrec accesând programele și aplicațiile de pe device-urile lor.

Astfel, YouTube conduce detașat (32%) în topul aplicațiilor, urmat de WhatsApp (18%) și TikTok (aproximativ 15%). Top 10 include, de asemenea, patru jocuri: Brawl Stars, Roblox, Among US și Minecraft.

Top 10 aplicații utilizate de copiii din toată lumea în ultimul an | Foto: Captură din analiza Kaspersky

Percepția legată de TikTok, aplicație ce rămâne în topul preferințelor copiilor, a început să se schimbe, spune compania de securitate cibernetică, și nu mai este privită doar ca pe o rețea socială, pentru că a început să găzduiască mai mult conținut educativ și creativ.

La ce se uită copiii pe YouTube

În ceea ce privește căutările și vizionarea de clipuri video pe YouTube, copiii din toată lumea sunt cel mai interesați de clipurile despre jocuri video, aproape 35% dintre căutările analizate de Kaspersky fiind despre asta. A doua categorie a căutărilor este a conținutului realizat de vloggeri (18%), urmată de videoclipurile muzicale ale artiștilor (17%) și trailere sau alte clipuri din filme și seriale (7,5%).

Topul căutărilor copiilor pe YouTube: clipuri despre jocuri, conținut realizat de vloggeri, muzică. Foto: Captură din analiza Kaspersky

Compania de securitate cibernetică atrage atenția asupra faptului că a crescut interesul celor mici pentru conținutul care îi inspiră să fie creativi, chiar dacă l-au căutat doar pentru a se distra. Aproape 3% din căutări au fost legate de hobby-uri și alte activități creative, dans, desen, realizarea de obiecte handmade.

Nivelul de timp petrecut pe YouTube a fost mai ridicat în timpul verii, când elevii nu au fost la școală.

Copiii din țările arabe și din America de Nord au petrecut mai mult timp vizualizând clipuri pe YouTube de pe aplicația mobilă decât cei din Europa.

Topul țărilor în care copiii petrec cel mai mult timp pe YouTube | Foto: Captură din analiza Kaspersky

Libertatea