Ce să mănânci vara. Trei tipuri de alimente care nu trebuie să lipsească din dieta ta

Ce să mănânci vara. Trei tipuri de alimente care nu trebuie să lipsească din dieta ta

Vara este sinonimă cu relaxarea, dar nu din toate punctele de vedere. Trebuie să ai grijă de dieta ta pentru a evita problemele de sănătate. Iată ce alimente sunt recomandate pentru consum pe timpul verii, pentru a te simți în formă!

În fiecare vară, un număr considerabil de persoane ajung la camera de urgență pentru probleme legate de intoxicații alimentare. În majoritatea cazurilor, nu se întâmplă nimic grav, deși pot apărea complicații.

De aceea, e indicat să ai grijă de alimentația ta și să nu mănânci orice și, mai ales, din locuri care nu-ți inspiră încredere.

<strong>Vara evită produsele alimentare care conțin <a href=”https://www.libertatea.ro/lifestyle/maioneza-retete-maioneza-post-3347901″>maioneză</a>!</strong><br>

Dacă vrei să ai un regim alimentar echilibrat, următoarele alimente sunt numai bune pentru a fi consumate și pe perioada verii, când creșterea temperaturilor face necesară luarea unor măsuri de precauție și din punct de vedere alimentar!

Legume și fructe

Produsele de origine vegetală sunt recomandate în orice perioadă a anului, dar mai mult vara. Atât fructele, cât și legumele conțin o cantitate mare de apă, ceea ce ajută la o bună hidratare. Consumul lor este benefic mai ales în zilele caniculare. Optează pentru orice tip de fruct sau de legumă care-ți sunt pe plac, mai ales cele care cresc în zona în care locuiești!

Care sunt fructele și legumele recomandate vara

Fructe: cireşe, pepene roşu, pepene galben, rubarbă, căpşune, frăguţe, mure, agrişe, coacăze negre şi roşii, caise, kiwi, piersici, zmeură, mere

Legume: fasole verde, mazăre, ceapă, morcovi noi, conopidă, sparanghel, castraveţi, dovlecei, cartofi noi, roşii, broccoli, ţelină frunze şi tulpină, ardei, vinete, porumb, verdeţuri, varză

Poți folosi fructele și legumele pentru a prepara cele mai delicioase salate de vară.

Pește

Printre altele, peștele este un aliment ușor de digerat, cu puține calorii și cu micronutrienți esențiali pentru sănătate. Iodul este unul dintre ei, dar poate fi evidențiat și calciul. Consumul de pește este recomandat de cel puțin două ori pe săptămână.

Lactate

Spune „da” lactatelor, mai ales vara, când simți nevoia de răcorire. Poți bea o sana, un chefir sau un lapte bătut, în loc de un suc carbogazos din comerț. Efectul de răcorire și de hidratare va fi unul mult mai bun.

Versiunile de lactate degresate pot fi evitate, deoarece o cantitate bună de vitamine liposolubile este eliminată împreună cu grăsimile. Exemple pot fi vitaminele A și D. Uită-te totuși pe etichetă și ai grijă ca lactatele pe care le consumi să nu conțină zaharuri.

Libertatea