Cel mai mare avion din lume aterizează la București. Ce zboruri va face aparatul Antonov-225

Cel mai mare avion din lume aterizează la București. Ce zboruri va face aparatul Antonov-225

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a confirmat că un aparat Antonov-225, considerat mai mare avion din lume, va ateriza joi, 7 octombrie, în jurul orei 12.00, pe Aeroportul Henri Coandă din București, informează site-ul Boarding Pass.

Avionul AN-225 Mriya, operat de compania aeriană ucraineană Antonov, va sosi în capitala României joi din Linz, Austria, și va opera două zboruri cargo, vineri și duminică, pe ruta București – Riyadh (Arabia Saudită).

Unicul AN-225, operat de producătorul de avioane Antonov, nu zboară regulat. În decursul ultimilor ani a efectuat doar câteva zeci de zboruri, iar prezența sa pe un aeroport românesc reprezintă o premieră.

Cel mai recent zbor operat de AN-225 Mriya a fost chiar la începutul acestei luni. Avionul a zburat în perioada 1-6 octombrie pe ruta Kiev – Almatî – Tianjin – Istanbul – Linz – Kiev.

Antonov AN-225 Mriya este cel mai mare avion din lume. Este propulsat de șase motoare, iar primul zbor al său a avut loc la 21 decembrie 1988.

La ora actuală se află în serviciul comercial un singur avion de acest tip, înmatriculat UR-82060, și este disponibil pentru transporturi comerciale de gabarit depășit, de până la 250 tone.

Un al doilea avion AN-225 a fost parțial construit la sfârșitul anilor ’80, însă nu a fost finalizat din motive financiare.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, avionul are o lungime de 84 de metri, înălțime de 18,1 metri, iar anvergura aripilor este de 88,4 de metri.

Pentru a pilota acest avion, echipajul este format din șase membri.

AN-225 poate transporta o încărcătură de până la 250 de tone, și poate decola cu o masă totală de 600 de tone, din care 300 de tone poate fi masa maximă pentru combustibil. Cu 300 de tone de combustibil, dar fără încărcătură acest avion poate zbura fără oprire 15.400 de kilometri. Autonomia sa scade la mai bine de jumătate, mai exact la 7.000 de kilometri, când transportă o încărcătură de 150 de tone, și la 4.500 de kilometri când transportă o încărcătură de 200 de tone, scrie Boarding Pass.

AN-225 Mriya, pe aeroportul Leipzig / Halle Airport din Germania.

Foto: EPA

Libertatea