Clotilde Armand a convocat pentru vineri Consiliul Local al Sectorului 1, cerând rezilierea contractului cu Romprest

Clotilde Armand a convocat pentru vineri Consiliul Local al Sectorului 1, cerând rezilierea contractului cu Romprest

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a convocat pentru vineri, 23 iulie, o ședință de îndată a consiliului local (CL) pentru a discuta rezilierea contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare încheiat cu Compania Romprest Service SA, cu care administrația locală se află în conflict, informează News.ro.

Potrivit primarului, societatea ”a întrerupt nejustificat activitatea de colectare a deșeurilor” în mai multe perioade: 27 noiembrie – 25 decembrie 2020 (colectarea deșeurilor din surse necontrolate), 31 mai – 18 iunie 2021 (toate categoriile de deșeuri) și 27 iunie – prezent (deșeurile stradale).

Începând cu 27 iunie, serviciul de salubrizare asigurat de compania Romprest ”nu mai funcționează pe raza Sectorului 1”, în condițiile în care ”s-au acumulat aproximativ 2.691 de tone de deșeuri generate de populație, instituții publice și agenți economici”, mai arată primarul.

Primăria a cerut stare de alertă din cauza situației gunoaielor

În concluzie, operatorul delegat ”și-a încălcat în mod grav și repetat obligațiile contractuale”, iar din această cauză poliția locală a aplicat în perioada 1 iunie – 19 iulie 25 de amenzi, în valoare de 145.000 de lei.

Adoptarea
proiectului de hotărâre ar conduce la introducerea unei acțiuni în
justiție pentru rezilierea contractului de delegare.

Miercuri seară, Comitetul Local pentru Situații de Urgență (CLSU) al Sectorului 1 a cerut prefecturii să declare stare de alertă pe o perioadă de 30 de zile din cauza situației sanitare cauzată de necolectarea gunoiului. Solicitarea a rămas în analiză, iar prefectul Alin Stoica urmează să anunțe vineri o decizie în acest sens, mai arată sursa citată.

Un raport de control realizat de Ministerul Finanțelor în perioada noiembrie 2020 – aprilie 2021 arată că Romprest ar fi produs un prejudiciu de 243,8 milioane de lei din fonduri publice în urma emiterii unor facturi cu tarife supraevaluate, dar și pentru servicii care nu există în contractul de salubrizare. În urma acestui control, ministerul a sesizat parchetul.

Libertatea