Cum a ajuns o firmă IT cu un singur angajat să declare o cifră de afaceri peste Microsoft România. Ce rol joacă marca Arsenie Boca

Cum a ajuns o firmă IT cu un singur angajat să declare o cifră de afaceri peste Microsoft România. Ce rol joacă marca Arsenie Boca

Un top Economedia plasează firma Liciuchiciu Web Design pe locul 6 în topul companiilor IT cu cea mai mare cifră de afaceri în 2020, peste 100 de milioane de euro. Compania, aflată în insolvență, e deținută de Diana Adela Talpoș și are un singur angajat. Orădeanca și soțul ei, Alexandru Talpoș (fost Andor) dețin marca Arsenie Boca, pentru care se judecă cu Biserica Ortodoxă Română. Alexandru Talpoș are două dosare de evaziune fiscală.

537.815.126 de lei cifră de afaceri. 110 milioane de euro. E cifra de afaceri gigantică declarată, pe 2020, de firma orădeană Liciuchiciu Web Design. O companie cu un singur angajat!

Sursă foto: economedia.ro/ ONRC

Într-un top publicat de Economedia, aceasta e a 6-a firmă IT din țară după cifra de afaceri, fiind depășită de giganți precum IBM, Ericsson sau Endava. Se află însă peste Microsoft România SRL (467 de milioane de lei cifră de afaceri) sau Oracle Global Services (446 de milioane de lei).

Corporațiile care o înconjoară în clasament pe Liciuchiciu au cel puțin 1.033 de angajați, ajungând chiar la 3.291 (liderul IBM).

Firma din Oradea are ca obiect de activitate „Activități de realizare a softului la comandă”.

Liciuchiciu Web Design SRL, aflată în insolvență, are o conducere deloc străină de presă. Însă nu cu performanțe IT: familia care a fondat Liciuchiciu în 2018 deține marca Arsenie Boca!

Familia cu marca Arsenie Boca

Compania e deținută în proporție de 100% de Diana Adela Talpoș. Bihoreanca este soția lui Alexandru Talpoș, fost Sandor Andor. Cei doi sunt cunoscuți pentru că dețin marca Arsenie Boca și chiar s-au judecat cu Biserica Ortodoxă Română.

Astfel, conform eBihoreanul, soțul a trecut pe numele soției marca „Boca Părintele”, iar pe numele său, marca „Arsenie”. Cei doi nu s-au oprit aici. Au făcut un site și au vrut să înregistreze și o a treia marcă, „Pâinea noastră cea de toate zilele Pr. Pâine Arsenie”.

În 2018, Tribunalul București le-a dat câștig de cauză soților Talpoș când au fost dați în judecată de Episcopia Devei și Hunedoarei și de Mănăstirea Prislop, conform Agerpres. 

Hotnews informa, în același an, că tot Episcopia a câștigat la Curtea de Apel București o ordonanță președințială prin care putea folosi marca până la soluționarea tuturor litigiilor. 

Arsenie Boca. Foto: Agerpres

Dosar pentru rele tratamente aplicate minorului

Soții Talpoș mai au un dosar în justiție. Judecătoria Oradea a înregistrat, pe 4 martie 2020, un dosar de rele tratamente aplicate minorului (articolul 197 din noul Cod Penal).

În acest dosar sunt inculpați chiar soții Alexandru Talpoș și Diana Adela Talpoș. Următorul termen va avea loc pe 8 septembrie 2021.

Soțul, alte două dosare penale

Pe lângă dosarele familiei, Alexandru Talpoș are și el dosare de evaziune fiscală. Ultimul, în decembrie 2020, când a fost reținut pentru o fraudă de 120.000 de euro.

El este acuzat că a folosit firma Atarix pentru a emite facturi ce aveau la bază operațiuni fictive. Alexandru Talpoș a fost plasat în arestul Poliției Oradea la mai puțin de o lună după ce poliția maghiară a început urmărirea lui.

Talpoș mai este trimis în judecată și de DIICOT, împreună cu patronul unei firmei de transport, pentru o fraudă de 34 de milioane de lei. Prin intermediul a zeci de firme cu diverse obiecte de activitate, de la comerţ până la arhitectură, cei doi acţionau prin metoda suveică, realizând serii de operaţiuni comerciale între aceste firme, cumpărări şi vânzări, pentru a se pierde urma acelora care trebuiau să achite TVA statului, potrivit anchetatorilor. 

ANAF s-a constituit parte civilă, solicitând şi penalităţi de 8 milioane lei.

Diana Talpoș: Dosarele sunt „fabricate” sub bagheta BOR 

Libertatea a cerut o reacție din partea Dianei Talpoș cu privire la afacerea pe care o deține și la procesele în care ea și soțul ei sunt implicați. Talpoș a acceptat să ne răspundă la întrebări pe e-mail. 

În ce privește cifra de afaceri de 110 milioane de euro înregistrată în 2020, femeia spune că este rezultatul unui parteneriat cu o altă firmă, SC Real Brokers Francize SRL. 

Aceasta din urmă avea, conform datelor de pe portalul termene.ro, tot un singur angajat, o cifră de afaceri de 12.471.218 lei și pierderi de peste 650 de milioane de lei. Firma este deținută de Octavian Floruță.

Diana Talpoș susține că Licichiciu SRL a fost „sabotată” de ANAF și de „instituțiile protectoare ale Bisericii Ortodoxe Române, precum ANAF, DRAF, ITM etc.” și, cu toate astea, a reușit să își achite datoriile. 

„După recuperarea creanțelor în special de la Mănăstirea Prislop și Arhiepiscopia Devei și a Hunedoarei fiind principalii debitori, societatea v-a (sic!) ieși din insolvență și v-a înregistra profituri, net superioare primului an de activitate, când la o cifră de afaceri de nici 70 milioane de euro a realizat un profit de 5 milioane de euro”, a scris Talpoș în e-mailul către Libertatea. 

Patroana Liciuchiciu îi acuză pe inspectorii ANAF că au „falsificat toate procesele verbale” și spune că dosarele penale în care ea și soțul sunt implicați sunt „fabricate”. 

„Inspectorii ANAF, DRAF etc. au falsificat toate procesele verbale ale licențiaților pentru a speria și a determina atât pe antreprenori, cât și pe investitori, dar în primul rând la Brokerul Unic de Marcă SC Real Francize Brokers SRL, precum și la absolut toate societățile la care dețin acțiuni. Bineînțeles că și pandemia COVID-19 a jucat un rol în evoluția companiei, însă nu acesta este motivul insolvenței, ci executarea greoaie a Arhiepiscopiei Devei și Hunedoarei și Mănăstirea Prislop care datorează societății aproximativ 80 de milioane de euro, asta fiind de fapt miza fabricării de dosare împotriva familiei mele cât și a întregii comunități de afaceri Părintele Arsenie Boca”, explică Diana Talpoș. 

Un singur angajat, după ce toate serviciile au fost externalizate

În ce privește faptul că firma Liciuchiciu Web Design SRL are un singur angajat, Diana Talpoș spune că explicația este că toate serviciile au fost externalizate și enumeră câteva dintre acestea: „juridice, de contabilitate, de arhivare, de design, de expertize, de brokeraj etc.”. 

„Am reușit în primul an să creez o mică comunitate de afaceri denumită «Comunitatea de afaceri Părintele Arsenie Boca». Comunitatea de afaceri constituită din companiile implicate în exploatarea resurselor de marcă însumează sute de angajați și sute de colaboratori specialiști, avocați, designeri, consultanți, programatori, fiscaliști etc. în activitatea lor și în lupta cu ANAF, DRAF etc.”. 

În ce privește marca Arsenie Boca, ea arată că Liciuchiciu Web Design SRL este „titularul de drept a resurselor de marcă Părintele Arsenie Boca”. 

Este și motivul, spune Talpoș, pentru care s-a judecat cu Biserica Ortodoxă Română, ea arătând că familia sa a câștigat toate procesele, „atât în țară, cât și în UE”.

Dosarul de rele tratamente aplicate minorului – provocat tot de succesul afacerii

Patroana firmei consideră că și dosarul în care ea și soțul sunt judecați pentru rele tratamente aplicate minorului este tot o speță inventată de cei deranjați de afacerile familiei. 

Diana Talpoș și soțul ei, Alexandru, cresc cei doi copii ai bărbatului din prima căsnicie, un băiat și o fată, și mai au băiețel în vârstă de un an și jumătate.

Despre acest dosar, patroana Liciuchiciu Web Design SRL spune că este o acțiune intentată de fosta soție a lui Alexandru Talpoș. „Plângerea penală intentată de aceasta a putut ajunge pe rolurile instanței exculsiv din cauza succesului afacerii pe care o dețin”, mai scrie Talpoș, adăugând: „nu cred cetățenii acestei țări înțeleg ce li se poate întâmpla dacă ajung să încurce corupția”.

Familia Talpoș, abordată de Netflix pentru un documentar 

Libertatea a întrebat-o pe Diana Talpoș și ce ne poate spune despre procesele în care soțul ei este implicat. La această întrebare, femeia a răspuns că acestea sunt „mici neplăceri” provocate, de asemenea, de succesul afacerii cu marca Arsenie Boca. 

Diana Talpoș precizează că fără acest succes „nu am fi fost abordați pentru crearea unei serii scurte de documentare de celebrul regizor Alexandru Solomon și Netflix”.

Libertatea