„Emma Răducanu poate fi prima sportivă miliardară. E visul oricărui brand!”. Ce spun specialiștii în marketing și publicitate

„Emma Răducanu poate fi prima sportivă miliardară. E visul oricărui brand!”. Ce spun specialiștii în marketing și publicitate

Emmei Răducanu, 18 ani, jucătoarea de tenis cu origini românești, a cucerit titlul la US Open, iar succesul i-a adus un cec de 2.500.000 $. În acest moment, potrivit site-ului WTA, tânăra are 2.803.376 $ câștigați în tenis, dar potențialul ei în ceea ce privește drepturile de marketing și publicitate este uriaș, ceea ce ar putea să o tranforme în prima sportivă miliardară din lume, scriu CNN, preluat de Mediafax, și The Guardian, în două analize separate de business.

„Cred că Emma va câștiga mult peste 100 de milioane de dolari în următorul an calendaristic. Îi va eclipsa pe toți”, a declarat, pentru CNN, Jonathan Shalit, președintele Grupului InterTalent, o agenție de gestionare a talentelor din Londra.

Shalit, care l-a reprezentat, printre alții, pe Nicola Adam, boxer britanic dublu medaliat cu aur olimpic, crede că cele mai mari mărci din lume vor „dărâma ușa Emmei”.

„Brandurile globale vor căuta să colaboreze cu ea. Originile o avantajează”

Acest lucru ar putea duce la acorduri de sponsorizare profitabile din modă, bijuterii, produse cosmetice, îngrijirea pielii și îngrijirea părului, a declarat el pentru CNN Business.

„Brandurile globale vor căuta să colaboreze cu Emma Răducanu, alături de actualii săi sponsori, Nike și Wilson – având în vedere faptul că este un cetățean cu origini canadiene, române, chineze și britanice. Licitația va începe de astăzi”, a spus Allyson Stewart-Allen, CEO al International Marketing Partners.

„E visul oricărui comerciant”

Răducanu este „visul oricărui comerciant”, a declarat într-un comunicat Stewart-Allen.

„Oamenii care nu ar avea niciun interes pentru tenis sunt total captivați de ea”, a explicat Jonathan Shalit.

Dacă Emma câștigă Wimbledonul anul viitor și poate fi campioană în următorii cinci până la 10 ani, va deveni prima stea sportivă feminină miliardară din lume.

Jonathan Shalit, președintele Grupului InterTalent, o agenție de gestionare a talentelor din Londra:

O asemenea situație ar aduce-o pe Emma într-un grup de sportivi de elită, cu o carieră îndelungată, care îi include pe fostul baschetbalist american Michael Jordan, pe jucătorul american de golf Tiger Woods și pe elvețianul Roger Federer, legendă încă în activitate în tenis.

Vrei să fii miliardar? „Trebuie să rămână mulți ani în top”

Totuși, Simon Chadwick, profesor la Emlyon Business School din Franţa, este mai reținut: „O stea din tenis trebuie să rămână pentru mulți ani în top pentru a câștiga atât de mulți bani. Și sarcina este adesea mai dificilă pentru jucătoare, care sunt plătite mai puțin decât omologii lor bărbați”, a adăugat el.

Victoria de la US Open este un „început bun”, însă Raducanu va trebui să continue să câștige pentru a intra în „liga banilor”, a adăugat el.

„O ajută că vorbește mandarina, ceea ce ar putea atrage mărci chineze care doresc să intre pe piețe internaționale, sau mărci internaționale care doresc să își sporească vizibilitatea în China”, a adăugat Chadwick.

„Acesta este începutul unei povești fabuloase”, a declarat, pentru The Guardian, Mark Borkowski, considerat un „guru” în domeniul relațiilor publice.

Este o fată de miliarde de dolari, nu încape nicio îndoială aici. E exact ce trebuie. Nu doar că joacă un tenis extraordinar, dar mai avem background-ul său, etnia și spiritul ei liber.

Mark Borkowski, pentru The Gurdian:

„Efectul Răducanu” și avantajul social-media

Presa britanică semnalează deja apariția unui „efect Răducanu”: tot mai multe fete tinere se înscriu la tenis.

Un alt indicator al impresionanei popularități de care Răducanu se bucură în rândul tinerilor îl reprezintă creșterea uriașă a numărului de urmăritori de pe Instagram: 1,4 milioane de noi fani în mai puțin de două zile.

Charlie Beall, expert în consultanță digitală: „Ca să o spun direct: majoritatea brandurilor ar fi încântate și cu 1%”.

„Tinerii sunt interesați de persoane ori modele apropiate ca vârstă de ei. Emma este o fată de 18 ani, digitală nativ, care a crescut cu aplicațiile de mesagerie și platformele de social media. Iar o rată mare a interacțiunilor în social media reprezintă aur curat pentru potențialii sponsori”, a completat expertul.

Osaka, cea mai bine plătită sportivă din lume

Roger Federer a devenit al șaselea sportiv activ care a ajuns la un miliard de dolari în câștiguri în acest an, a transmis Forbes luna trecută.

Elvețianul a câștigat 90,6 milioane de dolari doar în 2021 din turnee și acorduri de sponsorizare, făcându-l cel mai bine plătit jucător de tenis.

Japoneza Naomi Osaka, care acuză probleme medicale în ultima perioadă, ocupă locul doi cu 60,1 milioane de dolari, fiind cea mai bine plătită sportivă din lume din toate timpurile. 55 de milioane au venit din peste 20 de contracte de sponsorizare cu mari companii precum Google, Levi’s, Nissan, Tag Heuer ori Louis Vuitton.

Naomi Osaka. Foto: EPA

Osaka este urmată de americanca Serena Williams, cu 41,8 milioane de dolari.

Foto: Profimedia

Libertatea