Peste 50 de artiști și studiouri independente prezintă în cadrul RADAR 2021  proiecte de new media art (PUBLICITATE)

Peste 50 de artiști și studiouri independente prezintă în cadrul RADAR 2021 proiecte de new media art (PUBLICITATE)

Hangarul III de la Romaero devine spațiu de manifestare artistică în cadrul RADAR 2021, care va avea loc între 10 și 13 iunie. Aici vor fi prezentate proiecte de artă și tehnologie ce promovează și augmentează new media art în cadrul Industriilor Culturale și Creative din România.

RADAR 2021 propune un format expozițional conceput ca un art-show imersiv de video-mapping & sound design,
proiecții interactive, instalații de artă, proiecte de game design, prezentate de artiști și
dezvoltatori din toată țara ce explorează tema acestei ediții –  FLUX.

Publicul va putea descoperi prin prisma artiștilor diverse moduri de perceptie a interacțiunii umane, a adaptabilității continue necesară în această perioadă și un spectru larg de aplicabilitate a tehnologiilor în mediul artistic, cultural și educațional.

Artshow-ul este
împărțit în 4 acte ce vor purta publicul într-o călătorie senzorială prin care
vizitatorii vor fi imersați în universul RADAR – (Romanian Artists
Developing Alternative Realities) 

Scena principală
de video mapping și sound design, prezentată de UniCredit Bank, ACT 1 –
IMMERSE, 
va reuni 6 artiști și
studiouri multimedia. Mindscape Studio, Les Ateliers Nomad, Paketa, Laszlo
Bordos, Noetic și Aural Eye, unele dintre cele mai premiate și cunoscute
studiouri de video-mapping, vor anima scena prin proiecțiile realizate special pentru
a doua editie RADAR.

Vizitatorii vor continua călătoria cu ACT 2 – LIFT-OFF | CORE, o
instalație generativă de lumini și sunet ce a integrat și reutilizat un fuzelaj
de avion BOEING 737. O instalație unică în lume ce a fost dezvoltată în
colaborare cu mai multe echipe de artiști și studiouri independente – Mihai Cojocaru, director creativ RADAR, Adilău, Silviu Stroe, ygreq, Aural Eye, Simina Oprescu, Diț, Marius, Dani,  Motorul de Producție.

Interiorul este o instalație de
light & sound design cu peste 400 de metri de LED ce conturează spațiul
într-o matrice virtuală, iar exteriorul avionului este redefinit de artiștii de
video-mapping.

A treia
secțiune, ACT 3 – FLYING DREAM, va introduce publicul într-o experiență
video neurală, o amplificare a creativității umane prin intermediul
inteligenței artificiale. Instalația este realizată de un AI dezvoltat in-house
sub formă de GAN (Generative Adversarial Network), un sistem de rețele
neuronale care generează artă după analiza prealabilă a unui set
vast de imagini – o bază curatoriată de peste 40.000 de imagini cu modele de
avioane.

După un proces
complex de deep learning, GAN-ul generează imagini unice. Această secțiune este
un preview al direcției în care tehnologia se îndreptă și oferă publicului șansa
de a observa modul în care o putere foarte mare de procesare și transformarea
unor seturi de date poate duce la inovație artistică.  Astfel, vizitatorii vor putea vedea in
premieră aceste imagini generate de AI, dar si o proiecție a procesului
de învățare.

Călătoria se
încheie cu ACT 4 – FLUX OF ENERGY, o serie de proiecții interactive
realizate de RIZI, studio de design care se afla la intersectia dintre architectura, tehnologie si comunicare, si SENPAI Stuff, artist de
video-mapping. Fiecare artist va avea un perete dedicat, unde vizitatorii vor
putea interacționa și influența conținutul proiectat prin folosirea unor
senzori de mișcare.

De asemenea,
vizitatorii vor putea explora si o serie de proiecte realizate de artiști,
studiouri independente, dar și proiecte realizate în cadrul anilor universitari
și programelor de masterat. Acestea sunt reunite în cadrul categoriei InFlux
–  curatoriată de Alexandru Berceanu
alături de echipa RADAR și vor putea fi experimentate pe parcursul întregului
timp de vizitare.

Artiști precum Marius
Jurcă
și Maria Năstase vor invita publicul la o explorare creativă a
sunetului. Aceștia vor îmbina cele două simțuri, experimentând cu percepția
vizitatorilor. Călin  Mihalache &
Pastila Roz
vor aduce clasicului joc al copilăriei “Avioane”, dar cu un twist
nou, adaptându-l pentru realitate augmentată.

Dan Ionescu
artist vizual și profesor
la Facultatea de Arhitectură de Interior în cadrul
Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu,  va pune publicul față în față cu viitorul,
aducându-i pe aceștia  în fața lui
meetEGO – un personaj sculptural care va proiecta reflexia acestora, în timp ce
se încarcă cu informațiile vizitatorilor, urmând ca pe viitor
să le folosească în procesul lui de umanizare.

Grupul de artiști Saint Machine & Sergiu Negulici va prezenta o animație interactivă care folosește reacțiile emoționale ale privitorilor
pentru a crea o lume organică virtuală cu ajutorul unui softul de diagnoză emoțională.

Andrei Gamarț va prezenta conceptul de prezent
continuu prin îmbinarea dintre diferite medii artistice.

RADAR pune
accent pe importanța programelor de new media art în educație și astfel
prezintă proiecte realizate de grupul WAT – UNARTE, studenții de la
programul de masterat – Digital Intreactive Art –  UBB din Cluj și programul de masterat
Art of Game Design – UNATC CINETIc.

Secțiunea de
Game Art reunește și proiecte realizate de studiouri cunoscute din industria de
gaming din România precum Ubisoft, Amber – proiect curatoriat de Arden și AMC.

HUBS, o asociație non-profit care are ca
scop generarea unei comunități de tineri și conceptul de upcycling va expune o
serie de obiecte de design realizate din piese avionabile.

Un alt proiect
special este realizat în colaborare cu Goethe Institut. CoLaboratory
este o expoziție a lucrărilor dezvoltate în cadrul programului de rezidențe
artistice digitale în cadrul căreia, artiști din Germania, România și Republica
Moldova exemplifică schimbările procesului artistic din ultima perioadă. Vor fi
prezentate lucrările multidisciplinare rezultate a celor 6 echipe de artiști,
iar tandemul din București, mentorat de echipa RADAR, respectiv  Claire Fristot și Silvia Grădinaru vor
prezenta The Comfort Zone, un spațiu în care publicul va găsi un
ajutor în depășirea fricilor și anxietății.

RADAR aduce
conceptul de new media art și către un public nou, acela al copiilor. Prin RADAR
Kids
, un demers educațional realizat cu sprijinul LIDL Romania, inițiatorii
RADAR își propun să le prezinte copiilor aplicabilitatea tehnologiilor emergente  în domeniul artistic și cultural. Astfel, cei
mici vor avea ocazia să interacționeze cu instalații de artă din cadrul
expoziției organizate într-un traseu conceput special pentru ei. Printre acestea,
se regăsește și instalația lui Ionuț Cravă care va pune micii spectatori într-o lume formată din simbolurile
ASCII. O altă instalație educativă din proiect va fi FlyME 
care analizează viitorul aviației,  prezentând ideea pilotării unui avion electric prin simpla mișcare în fața unor
senzori de mișcare și prezintă noi medii de creație designerilor.

Prețul biletelor este de 50 lei pentru adulți și se
aplică o reducere de 50% pentru copii, iar accesul este gratuit pentru copiii
cu vârsta între 0-6 ani.

Studenții și elevii beneficiază de reducere de 50% folosind codul

#RADARedu în formularul de achiziție a
biletelor și în baza carnetului de student/elev prezentat la intrarea în
expoziție.
Copiii trebuie să fie însoțiți de un adult la
intrarea în spațiul expozițional.

Biletele pot fi achiziționat de aici: https://www.iabilet.ro/bilete-radar-2021-flux-60195/.

Pentru mai multe detalii vizitați linkul de  aici:

https://www.facebook.com/events/234635788007218

Biletul permite vizionarea expoziției într-unul din intervalele de mai jos:

Joi: 17.30 – 19.30; 19.30 – 21.30
Vineri: 13.30 – 15.30; 15.30 – 17.30; 17.30 – 19.30; 19.30 – 21.30;
Sâmbătă: 11.30 – 13.30; 13.30 – 15.30; 15.30 – 17.30; 17.30 – 19.30; 19.30 –
21.30;
Duminică: 11.30 – 13.30; 13.30 – 15.30; 15.30 – 17.30; 17.30 – 19.30; 19.30 –
21.30.

RADAR
#2 – FLUX este posibil cu ajutorul partenerilor care investesc în arta de
mâine, pe care o putem vedea azi: Samsung, UniCredit Bank, Lidl România, 360 Revolution,
glo, absolut, Amber, Arden, AMC, Epson, UNATC
– CINETIc, UBB-DIA, Logitech, Goethe – Institut și Liliac.

Parteneri
media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Agerpres, Revista BIZ,
Start-up, Iqads, Zile și Nopți, Designist, The Institute, Igloo, Modernism,
Gokid.

Libertatea