Protest al transportatorilor din vestul țării faţă de intenţia Guvernului de a impozita retroactiv diurnele șoferilor: „Stop abuz ANAF”

Protest al transportatorilor din vestul țării faţă de intenţia Guvernului de a impozita retroactiv diurnele șoferilor: „Stop abuz ANAF”

Aproximativ 400 de transportatori din Timişoara, Arad şi Oradea protestează vineri, 3 septembrie, la Arad, Oradea și Timișoara, pe şoselele de centură, faţă de intenţia Guvernului de a supraimpozita acest sector din România, informează Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), într-o postare pe pagina oficială de Facebook.

„Transportatorii protestează astăzi pe centurile oraşelor împotriva unui abuz de încredere publică al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, instituţie care, printr-o reinterpretare fiscală abuzivă, a hotărât că diurnele şoferilor transportatorilor români trebuie impozitate retroactiv, pe 5 ani”, se arată într-un comunicat de presă al reprezentanţilor transportatorilor din România.

La Timișoara, șoferii își conduc camioanele cu viteză redusă, pe prima bandă.

Și la Arad sunt zeci de transportatori care protestează.

Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002, care susţine acest protest, a declarat că diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană.

„Suntem puşi cu spatele la zid, cu alte cuvinte suntem împinşi spre faliment, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial Se solicită sume pentru ultimii 5 ani, sub ameninţarea sechestrului şi a închiderii companiilor”, a declarat Dorin Jurjuţ.

Supraimpozitarea solicitată de ANAF retroactiv are două efecte: pe de-o parte ameninţă peste 40.000 de companii de transport româneşti şi pune în pericol peste 300.000 de locuri de muncă, iar pe de altă parte, urmăreşte, de facto, o naţionalizare a patrimoniului companiilor româneşti de transport, în beneficiul altor economii naţionale.

Dorin Jurjuţ, vicepreședinte APTE 2002

Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002, a declarat, la rândul său, că se cer „impozite inventate”. 

„Firmele de transport cu capital românesc sunt efectiv mutilate, solicitându-li-se retroactiv impozite pe ultimii 5 ani, impozite inventate care, în condiţiile unor marje de profit de 2,5%-3% pe an, echivalează cu profitul pe 20 de ani. În mod real, aceste sume nu pot fi plătite şi nici nu trebuie plătite, întrucât diurnele nu se impozitează nicăieri în Uniunea Europeană”, a declarat și Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002.

Camionagiii și-au „decorat” cabina cu bannere de protest

Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane şi care contribuie printr-un excedent de balanţă comercială sectorial anual de peste 5 miliarde de euro la diminuarea dezechilibrelor economice din România.

Libertatea